FAQ

Mar
23

FAQ

Ce este acest site?

Si tu schimbi lumea este o platforma pentru sprijinirea proiectelor creative si umanitare in  arta, cultura, sport, cumunitate, mediu, ecologie, tehnologie, sanatate, educatie…. Dati viata proiectelor voastre cu ambitie, inovatie, creativitate si lumea va va oferi sprijinul pentru a schimba lumea in mai bine. Cu pasi mici dar siguri, construieste o lume noua pentru oameni !

Cum creez campanii?

Creez proiectul.

Imi stabilesc scopul exact pe care doresc sa il ating.

Pregatesc povestea, poze si un link catre un clip video. Textul prezentarii trebuiesa fie extreme de clar. Fotografiile relevante si clipul sa sustina prin continut, proiectul fiind totodata o carte de vizita

D)  Stabilesc cele trei obIective pe care vreau sa le ating:

– Suma necesara realizarii proiectului. Nu va hazardati si cereti  suma  relizabila, prezentand in detaliu si cum va fi folosita aceasta.

– Donatiile in obiecte.  Precizati tipul si natura lor.

– Voluntariatul de care are nevoie proiectul meu.

Pentru ca lumea rezoneaza la visele mele, ma gandesc cum sa ii recompensez pe cei care ma ajuta. Pot darui tricouri, cani, stickere imrpimate cu logo-ul proiectului meu, campaniei, ONG-ului, pot invita cei mai importanti donori la o masa festiva, cu ocazia incheierii proiectului, pot promova donorii prin proiectul meu, pe toata durata acestuia, cand acestia sunt persoane juridice. Este bine sa mentionati cateva tipuri de recompense, de exemplu: pentru fiecare donatie in valoare de 100 lei va primi o felicitare cu multumiri/diploma de partener, pentru fiecare  200 de lei, donorul va primi o cana imprimata, sau pot lasa donorul sa imi propuna tipul de recompense dorite ( cand acesta este o persoana juridical)

Intre numeroasele proiecte fiecare trebuie sa fie bine structurat si personalizat, pentru a se individualiza prin continut si prezentare.

Nu va grabiti cu lansarea proiectului. Intai apelati daca este posibil la specialisti ( designer, regizori, fotografi, cameramani, muzicieni etc..), pentru a obtine o prezentare profesionista ce va ajuta sa fructificati la maximum aceasta platforma si sa iti atingi obiectivele.

Odata stabilite obiectivele, fixez si o data de sfarsit  a campaniei.

Cum functioneaza siteul?

Vizitarea siteului si a proiectelor se poate face fara a fi necesara existent  unui cont in site, toate postarile fiind publice.

Donorii nu au nevoie de cont in site pentru a contribui financiar.

In primul rand, pentru a putea lansa o campanie pe site, trebuie sa imi creez un cont.

Dupa crearea si confirmarea contului, intru in site( ma loghez) si urmez pasii indicati pentru a posta o campanie, dar nu inainte de a avea un proiect bine conturat ca prezentare si continut.

Apoi astept confirmarea administratiei site-ului ca totul este in regula si publicarea campaniei.  Aceasta se face intr-un interval de pana la 48 de ore dela conceperea campaniei.  Administratia nu va face publice campaniile incomplete, neintemeiate si care necesita o verificare ulterioara. Este foarte posibil in acest caz, ca administratia sa va ceara documente justificative pentru a publica Campania pe site, mai ales pentru cazurile umanitare ( boala, calamitati, dizabilitati…), pentru a impiedica eventualele inselaciuni.

Pasul urmator este sa popularizez Campania pe facebook, in  media, printre prieteni, colaboratori, insistand ca si acestia sa faca acelasi lucru, fiind esential pentru reusita campaniei

Intre numeroasele proiecte si al  tau poate fi vazut oricand si de catre oricine viziteaza site-ul.

Odata lansat proiectul, popularizeaza-l prin toate mijloacele si roaga prietenii, colaboratorii sa faca acelasi lucru, intrucat proiectul trebuie sa ajunga sa fie cunoscut de cat mai multa lume pentru a atinge obiectivele campaniei

Daca ai stabilit data limita a campaniei, trebuie sa sti ca sumele si obiectele donate vor fi accesibile doar dupa aceasta data si plata se vaafce in termen maxim de 2 zile lucratoare. Acest procedeu este numit totul sau nimic si are avantajul ca donorii pot urmari in timp evolutia campaniei si apropierea de implinirea telurilor sale. De aceea exista acel grafic-bara, pentru ca orice persoana care ajunge la proiect sa observe evolutia campaniei in timp. Si va constitui un imbold pentru donori, care, in caz contrar, necunoscand evolutia campaniei, ar putea crede ca aceasta nu are succes si poate si-ar pierde interesul

 

Cine sunt creatorii proiectelor, campaniilor?

Campaniile sunt create de catre persoane diferite, artisti, medici, persoane cu dizabilitati, ONG-uri, ecologisti, toti pornind dela idei si vise care doresc schimbarea lumii in bine.

In general sunt persoane creative care nu au posibilitati financiare pentru a-si  pune in practica ideile sau pentru a ajuta oamenii, dar iti arata cum poti sa le intinzi mana generos sis a faci parte active din schimbare.

De ce sa sustina lumea ideile tale, de ce sa schimbe lumea?

Lumea este atrasa de idei si modul cum este prezentat proiectul, dar mai ales de rezultatele pe care le-ar obtine acest proiect, daca Campania isi va atinge scopul.

Ce ii atrage pe donori:

– Noutatea ideii

– Scopul proiectului, ce poate corespunde propriilor  valori si dorinte

– Recompensa si constiinta de a face parte dintr-un proiect valoros

– Creativitatea si imaginatia proiectului

– Constiinta civica

– Umanitatea

 

De unde obtinem donori?

– fani, prieteni, cunostiinte

– persoane care rezoneaza cu tema proiectului si au aflat din social-media despre campanie

–presa scrisa, online, tv

–campanii publicitare ale proiectului

 

Ce primesc donorii in schimbul ajutorului?

– obiecte inscriptionate care multumesc donorului pentru participarea sa ( cani, tricouri, vase, scrumiere, pixuri,)

– produse din proiectul finalizat al campaniei tale( CD, carti, fotografii..)

-recompense personalizate: excursii, vizite la sediul proiectului, masa festiva, participarea la proiect ( de ex personaje in clipuri video) etc…

Desigur, este la latitudinea creatorului proiectului si campaniei de a oferii sau nu recompense, ca si tipul de recompense.

Care sunt taxele?

Crearea unui proiect de fundraising (campanie strangere de fonduri), respecta urmatoarele costuri:

La expirarea campaniei, creatorul campaniei primeste suma obtinuta, din care se scad taxele bancare, pay-pal, administrare si hosting site, costurile administrative, reprezentand 9% din totalul sumei. stranse prin camapanie. Daca proiectul nu atinge nici 70% din suma propusa, se adauga un comision de 5%, masura in scopul prevenirii lansarii unor campanii de fundraising exagerate.

Pentru obiecte se va achita o taxa de depozitare, manipulare, ambalare si administrare in valoare de 450 lei/luna/mp. Transportul obiectelor intra in sarcina creatorului campaniei.

Lista voluntarilor va fi pusa la dispozitie tot la finalul campaniei.

Taxele pot fi modificate oricand. Ele vor fi anuntate prin siteul www.campaniefonduri.ro. Utilizatorii se obliga sa respecte orice modificari survenite.

Cine raspunde pentru acuratetea datelor proiectului prezentat si campaniei ?

Raspunderea este in intregime a celui care a creat campania respectiva. Acesta raspunde atat pentru veridicitatea datelor cat si a continutului si a drepturilor de autor pentru materialele expuse( texte, foto, film etc)

Cum pot verifica  identitatea creatorului

Din informatiile introduce in priectul pe care il sustine Campania.

Dela prieteni, adesea donorul fiind o persoana care are deja cunostiinta despre autorul campaniei

Din linkul pe care creatorul  il va posta in pagina proiectului, tocmai spre a se face cunoscut.

Din mesaje pe care le poate trimite creatorului campaniei.

Din media.

 

Aveti probleme cu postarea campaniei?

Daca sunt de ordin tehnic va adresati administratiei siteului. contact@campaniefonduri.ro

Pentru probleme legate de conceptia siexecutia  proiectului campaniei, nu va putem sprijini.

 

Care sunt obligatiile creatorului?

Cand o campanie este finalizata, creatorul acestuia este obligat sa respecte promisiunile de recompense catre donorii sai. Recompensele se vor oferi direct de catre creatori si nu prin intermediul siteului, care nu poate fi nici furnizor,  nici garant ale acestora

Chiar daca Campania nu a avut suces decat partial, creatorul este obligat sa isi respecte obilgatiile fata de donorii existenti ala acel moment.

Cum se asigura protectia comunitatii

O echipa este dedicata verificarilor suplimentare a campaniilor si creatorilor de proiecte si campanii. De asemenea, orice informatie furnizata de membrii comunitatii este folositoare, dar ea trebuie sa reprezinte mai mult decat o suspiciune.

Nerespectarea conditiilor si regulilor noastre de securitate, are ca si consecinta imposibilitatea integrarii in comuniattaea noastra, fie ca si creator, fie ca si donator

Sunt interesat de un parteneriat cu siteul.

Multumim. Daca sunteti o organizatie, persoana sau orice alt fel de entitate interesata de un parteneriat, contactati-ne pecontact@campaniefonduri.ro

 

Cum pot semnala nereguli?

Adresand un e-mail administratiei siteului, pe adresa

contact@campaniefonduri.ro

Tot aici semnalati incalcarile de drepturi de autor si tardemark

Va rugam sa ne semnalati aceste incalcari cu motivatiile de rigoare si dovezi.

Aveti alte intrebari?

Adresati-va administratiei siteului, pe e-mail. contact@campaniefonduri.ro

Lasa un comentariu

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *